niedziela, 16 grudnia 2012

Miasteczko Mamoko

Aleksander Pasek. Otylia Sadełko. Zofia Ryjek. Filip Żyraf. Matylda Sweterko. Zygmunt Kosmiczny. Wincenty Pazur. Ignacy Masełko. Czy wszyscy są? Na wszelki wypadek wolę sprawdzić obecność, bo mieszkańców Mamoko nosi na wszystkie strony. Jeszcze ktoś się zawieruszy i zostanie na półce w Empiku. Podchodzę do kasy, uśmiechnięta pani zachęca mnie do skorzystania z oferty świątecznej minus dwadzieścia pięć procent, ale nie, dziękuję, mam Mamoko. Płacę, wychodzę, hura!

Tymczasem w Mamoko powoli zaczyna się dzień. Alojzy Hyc krząta się w kuchni, Róża Hyc idzie obudzić dzieci, Zofia Ryjek pije poranną kawę, Aleksander Pasek spieszy się do pracy, a Gerwazy Skorupko gubi jabłka, które kupił na straganie. A może kupił je w sklepie spożywczym? A może dostał je w prezencie od teściowej? A może, a może... ?


Wielkie, kartonowe rozkładówki, kolorowe ilustracje, dopracowane w najmniejszym szczególe. Brak tekstu - no bo w zasadzie po co? Możemy przecież śledzić losy poszczególnych bohaterów przedstawionych na okładce, tworzyć własne historie, odnajdywać inne postacie; słowem, świetnie się bawić przy pomocy nieskończonych pokładów naszej wyobraźni. A przy okazji także ćwiczyć spostrzegawczość i koncentrację.

 

Podobno w kręgach małoletnich Miasteczko Mamoko jest otaczane miłością powszechną. I, że niby nie ma dziecka, które nie reaguje na tą książkę z entuzjazmem. Mam nadzieję, bo Mamoko zostało przeze mnie wybrane jako prezent pod choinkę dla Pawełka. A w ogóle, to jak będzie się nazywał mieszkaniec Mamoko? Mamokończyk...?

 Miasteczko Mamoko
Aleksandra i Daniel Mizielińscy
Dwie Siostry 2010

Uwaga!
W tej serii dostępne są również:
Dawno temu w Mamoko
Mamoko 3000

1 komentarz:

  1. miałam tego typu szwabskie książki jak byłam mała i uwielbiałam je szaleńczo. Zatem, prezent zacny : )

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...